آخرین تحولات لبنان

۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 1016994

خرافاتی بودن خصلتی نیست که جواد نکونام آن را کتمان کرده باشد. حتی او در مصاحبه‌ای عنوان کرد هیچ‌وقت با استوکی که یک بار با آن نمایش خوبی نداشته، دو بار به میدان نرفته است.

هنرِ نامحبوب شدن؛ اثر جواد نکونام

به گزارش قدس آنلاین، این خرافه‌گرایی در دوران مربیگری نکونام ادامه پیدا کرد که بارزترین آن‌ها، حضور این مربی در کنار زمین با پیراهن مشکی یا رنگ تیره بوده است.

البته این تنها مورد خرافات نکونام نبود و آن طور که آتیلا حجازی، سرپرست فصل گذشته استقلال در گفت‌وگویی پرده‌برداری کرد، سرمربی استقلال پس از توقف مقابل نساجی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اعلام کرد از این پس حجازی باید در جلسه هماهنگی قبل از بازی‌ها شرکت کند. دلیل چنین تصمیمی این بود که استقلال با حضور آتیلا در جلسه هماهنگی چند دیدار قبل از بازی با نساجی به پیروزی رسیده بود، اما در بازی با نساجی که حجازی به جلسه هماهنگی نرفته، متوقف شده بود.

مواردی از این دست سبب شد استقلال در طول فصل بارها با حواشی و تنش ذهنی بی‌مورد مواجه شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به بازی با فولاد در هفته بیست و هفتم لیگ برتر بود؛ جایی که گفته شد فولادی‌ها به دلیل اینکه قصد داشتند مانع پوشیدن پیراهن مشکی توسط جواد نکونام شوند، روی پوشیدن پیراهن مشکی پافشاری کردند. حضور دائمی افرادی خاص در کنار تیم در روزهای بازی و عاداتی دیگر از سوی نکونام دیگر مواردی از خرافات بود که درباره نکونام مطرح شد.

شاید بتوان گفت شکاف میان هواداران و نکونام نه از توقف مقابل نساجی بلکه از زمان هایجک اورونوف توسط پرسپولیس آغاز شد؛ بازیکنی که شاید بتوان گفت کلید قهرمانی فصل پیش پرسپولیس بود.

شاید اگر حجت کریمی خودش را درگیر قمار انتقال بیرانوند نمی‌کرد و در استقلال می‌ماند هم با نکونام دچار درگیری می‌شد اما عمر مدیریتش به حدی نرسید که نکونام با او به مشکل بخورد. قرعه به نام علی خطیر افتاد و این رابطه هیچ‌گاه شکل نگرفت. اختلاف بر سر جذب بازیکن، برگزاری اردوی خارجی و موارد ریز و درشت، دیگر حواشی عجیبی بود که دو قطبی نکونام - خطیر برای استقلال به‌وجود آورد.

در دعوای نکونام - خطیر در نهایت سرمربی استقلال برنده شد و در کودتایی شبانه، علی خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد.

اما او با سمیعی هم سر ناسازگاری و دعوا گذاشت و تا آخر خط نبردهای لفظی با او رفت.

جواد نکونام اگر رفتاری عادی و به دور از تنش‌زایی داشت، احتمالاً یکی از محبوب‌ترین سرمربیان استقلال در ۲۰ سال اخیر نام می‌گرفت. با این تفاسیر، شاید الان بهترین فرصت باشد که جواد نکونام در رفتارها و مشاورانش بازنگری کند تا در مسیر شغلی‌اش دوباره از عرش محبوبیت به فرش نرسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.